Pages - Menu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Blogroll

Wednesday, June 20, 2012

Home » » bila cucu pengasuh kena chicken pox..

bila cucu pengasuh kena chicken pox..

aduhai..
baru je aku dok baca sana sini anak blogger kena demam chicken pox ni..
kesian aku tengok..
sedih pedih oooo...
sebab aku dulu pun pernah kena..
nasib lah dah tua bangka baru kena..
masa tu aku form 4..huhu..
gatal pedih tuhan je tau..
mama aku siap bawak pergi jumpa tok bomoh mintak air tawar..
Alhamdulillah takde parut..cume ada satu je kt kaki ni..
maybe ibu chicken pox kot..haha..

petang semalam masa nak ambik Asyraf..
nampak cucu pengasuh menangis je..
rupenya dah ade naik dah kat muka, badan, tangan..
maybe dia tak selesa lah tu kot..
yelah budak tu baru 9 bulan..

dalam hati dah cuak dah..
yelah, kalau anak² yang dijaga pengasuh yang kena, boleh lah consider tak payah hantar kan..
ni cucu pengasuh sendiri..duduk sekali pulak tu..
adehhh..

pagi ni takde mood nak hantar asyraf pergi umah pengasuh..
risau giler kot..
memang cepat lambat rasenya akan kena jugak chicken pox ni kan..
tapi asyraf kecik sangat lagi...
tak boleh bayangkan kalau betul² kena nanti..
Ya Allah..sedihnya..:(

* kalaulah cuti tahunan ada 100 hari...

7 comments:

  1. erm kalau saya pun risau jugak.. sekarang ni kt nursery ada baby yg kena penyakit apa tu, kaki tangan mulut ek?

    ReplyDelete
  2. hari tu adli kena campak yg ringan je. 2 hari dah hilang, yg kaw2 mcm ni... auni pun blm kena lagi, emak dia apatah lagi, mmg tak pnh kena. sakit tgn kaki dan mulut tu, auni adli dah kena. itu lagi cpt merebak.

    ReplyDelete
  3. demam chiken pox selalu berape hari..?? tak hengat ar pulak dulu kene berape lame..

    ReplyDelete
  4. anak kawan saya pon baru kene chicken pox. dah musim agaknya. saya pon risau anak berjangkit chicken pox..

    ReplyDelete
  5. risaunye klu anak pox ni kan..

    heheh...su pun ade bace lesung pipit ni cacat tapi comel..hihi

    ReplyDelete
  6. salam ziarah ^__^

    memang seriau dan serba salah kot kalau anak / cucu pengasuh tu sendiri yg kena chicken pox.. x memasal kite ken ambik cuti kan.. kalo boleh bg rebate upah pengasuh tu xpe jugak kan? T_T

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute