Pages - Menu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Blogroll

Saturday, May 16, 2009

Home » selamat hari cikgu...

selamat hari cikgu...

16 mei dtg lagi...tetibe je aku teringat satu cerita mase aku kecik2 dulu..masa tu ari guru la..aku tak ingat la
plak darjah bape..darjah 4 kot..time tu seme kengkawan sibuk nk bg adiah kt cikgu..aku pun
nk kasi jgk...yelah..bdk2 la katakn..aku nk tergelak sbnrnye ni...hehehhe...gelak dulu lh..ade sorg cikgu ni..dia ngajar subjek matematik kt skolah dulu...name beliau cikgu
md.noor osman..ngajar matematik aku dulu...punyelh garang gler..sape tak kenal ngan cikgu md nor ni..bkn stkt student je kenal..mak bapak student tu pun kenal jgk..terkenal ngan
kegarangan beliau...tp sbb kegarangan beliau tu lah ramai yg berjaya...
aku bkn nk citer pasal kegarangan beliau..tp ari ni aku nk citer pasal dulu mase smbutan ari guru jgk aku penah kasi adiah yg

pling kelakar aku rase kt cikgu ni..yelah bile kengkawan nk kasi adiah kt cikgu, aku pun nk kasi jgk..tp zaman dulu aku bkn dr family senang...biase2 je...bkn cam adik2 aku skrg ni..nk bg adiah kt cikgu diorang pun mintak duit mama ngan abah aku..tak aci btul la..nk dijadikan cerita aku belikn pen biru, pen merah, pen itam, pensel, pembaris, pemadam...pendek kate seme

serba satu lh..yg lawak nye bile dh beli seme stationery tu aku pening nk bungkus cam

maner..puas aku pkir2..smpai mama aku pun pening tgk gelagat aku ni..smpai mlm aku pkir nk bungkus cam maner benda alah tu seme..tibe2 abah aku blik dr kedai beli colgate..tingggg!!!..aku dpt

idea msukkan seme benda alah tu dlm kotak colgate yg abah aku bru beli tu..abah mcm tau2 je anak dia dlm kesusahan...hehehhe..aku pun bungkus ngan ketas bunga yg mmg aku dah beli siap2 siang td..

esok pagi2 lg aku dh ready nk pegi skolah..tak sabar nk kasi adiah tu..smpai je aku terus pegi bilik guru nk jumpe cikgu md noor ni..tp beliau takde kt tmpt ddk..aku tgk dh
bnyk adiah kt atas meja beliau..seme kotak besar2..aku pnyer adiah je
kecik..maklum
la kotak colgate..aku pun letak adiah aku tu kt side blakang2 nun..segannnn...huhuhu....
tengahari tu ble cikgu masuk kelas dia ckp la time kasih sbb sudi kasi
adiah kt dia wlaupun dia garang gler tp ade jgk yg bg adiah..dia kata dia tak mintak adiah2 tu..dia cume nk anak murid dia semua
berjaya..semua jd orang bergune..yg bleh
berbakti pd mak ayah n blaa..blaa..blaa...aku pun dh ingat...pjg plak ucapan beliau
tengahari itu...hehheh..tp satu yang aku tak bleh tahan perenggan terakhir
ucapan beliau sempat lg dia bergurau..."saya ingat saya dapat tajaan colgate untuk sebulan td...." perghhh...menusuk hati n kalbu aku ni....
smpai skrg ble ingat blik aku mesti nk tergelak..agak2 cikgu md nor ingat lagi ke tak eh...
takpelah..whatever pun nk aku nk ucapkn selamat hari guru kpd semua
cikgu2 yg penah ajar aku dr aku tadika smpai la aku abih sekolah..tak lupe jgk kpd sahabat2 baik aku jgk yg dh bergelar GURU..selamat hari guru kpd kalian berdua..cikgu norulaen ahmad and cikgu maznah lajib..
selamat hari guru....


No comments:

Post a Comment

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute