Pages - Menu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Blogroll

Thursday, May 21, 2009

Home » » perginya seorg sahabat.....

perginya seorg sahabat.....

dulu....
.
.
duuuuluuuu sangat....
mse zaman2 study kt kolej, aku mnyewa ngan kengkawan lamer..
kak yati, kak gimah, reen, syikin, nina n arwah aida..
dr sem 2 smpai la kitorg seme grad dgn jayenye kt
Kolej Yayasan Pelajaran MARA Kuala Lumpur..
sem 1 tu kitorg seme dok hostel..
sbb pihak kolej bg student2 yg bru msuk je dok hostel..
klu ingat zaman remaja2 dulu..eh skrg pun remaja lgi what...
bnyk kisah suke duke..pahit manis dok tmpt org..
cam aku yg tak penah dok jauh ng family..
Perghhhh...
mase memula nk menyewa tu Tuhan je yg tau
betape seksanye jd org yg tak berduit cam aku ni..
huhuhu.....
cedeyyyy..
mkn pun kena berkira..
ape lg nk shopping..
tapi....
ari ni aku bkn nk citer pasal seme tu...
yg berlalu biarlh berlalu...
ceewaaahhhh...
syahdu lh plak
.
.
ari ni 21 mei...
.
.
besday kpd slh sorg geng satu rumah aku dulu..
arwah Rohaida Ibrahim...
dlm rmai2, aku bleh la dikatakan rapat ng arwah..
sbb ble cuti je..family dia yg kt Muar tu msti dtg tgk dia..
pastu amik dia bwk pegi umah sedara mara diorang kt area kl nih..
aku jarang blik kg..duit x der la katakn...
so, aku ni kira mcm pengikut setia arwah ni..
bleh kate seme sedara mara arwah aku kenal..
mak ude..pak ude..pak lang..mak lang..mak ngah..pak ngah..
uteh..mok teh...adik beradik dia jgn ckp lh..
dh mcm adik beradik aku jgk..
pendek kate diorg akn tercari2 aku ble kdg2 aku tk bleh follow arwah
pegi umah sedara mara dia..
"mane linda Off, tak ikut same ker..."
diorg mmg pggil aku linda off dulu.....
okey..ble abih je blajr aku terus angkut brg2 antar blik kg..
seminggu je dok umah...
pastu aku keje kilang kt Senai, johor..keje sementara kengkononnyer...
tp 2 thun jgk aku keje saner...
huhuhu...
dlm tempoh tu sll jgk aku kontek ng kengkawan lamer..
termasuk la ngan arwah..
yg mmg rapat ngan aku...
sllu tipon aku...sms aku..cerita2...
rindunyer aku mase dulu...
.
.
ohhhh....
.
.
aku luper nk citer...
arwah ader asma yg bleh kata tahap teruk jgk la..
mse kt umah sewa dulu kesian ble tgk dia...
org lain seme panas..nk berkipas2 bagai...
tp arwah tido dgn bju tebal...sweater tebal..selimut pun pun tebal...
tupun arwah kate sejuk lg..
ble abih bljr asma arwah mkin teruk..
hospital tu dh mcm umah no 2 dia...
keluar masuk hspital tu dh biasa sgt dh..
dan biasenye arwah akan inform aku ble dia msuk wad..
ade kdg2 smpai ICU....
aku cume bleh kate bnykkn bersabar ye...esok2 baiklh tu..
.
.
tibe2....
.
.
aku mcm ter lost kontek ng arwah....
mcm dh lamer tak tipon aku...tak sms aku...
disebabkn bz ngan keje...aku luper nk tipon arwah...
7.7.2007
smpai satu mlm tu...tgh lepak2 dlm blik...
aku sms arwah...
.
.
"weh pompuan..np senyap je skrg ni...dh lame x msg aku..x call aku..
bz sgt ker..."
.
.
nmpk mcm kurang sopan je msg aku tu kn..
tp kitorg dh biase msg ganas2 cenggitu...
tp tak de reply....lame jgk aku tggu...
pastu aku agak arwah dah tido kot wlaupun aku tau arwah
sejak hspital jd rumah no 2 dia,
dia ssh nk tido...
esok pg2 subuh aku dpt satu sms dr no arwah
yg mmg aku takkan lupe smpai ble2...
.
.
"Linda, kak ina ni...sbnrnyer rohaida dh meninggal dunia pg smlm..
kak ina mntk mf sbb tak sempat nk bgtau......"
.
.
haaaa....
aku bce berulang kali msg tu..betul ke aku bce ni...
tp takkan bende mcm ni kak ina nk bergurau plak...
lps beberapa saat bru la aku mcm tersedar..mmg realiti...
aku menangis tak henti2...
even skrg ni pun aku rase mate aku mcm panas je...
aku terus call kak yati yg mcm kakak kitorg mse kt umah sewa dulu...
aku bgtau pasal arwah..kak yati pun terkejut..
smpai skrg pun ble teringat blik msti aku jd sebak..
dulu...mse zaman bljr...arwah ade citer something kt kau..
dia kata rahsia tau...dia mntk aku janji ng dia..rahsia smpai mati...
ye...mmg rahsia tu aku simpan..smpai skrg..janji smpi mati...
.
.
moral cerita aku ni...
.
.
ble dh lame tak berjumpe..carilh mase..
jgn smpai org yg kiter syg dah tak de bru rse menyesal...
.
.
menyesal tak sudah....
.
.
sbb bnyk kali arwah keluar masuk hspital
tp sekalipun aku tak penah pegi jengok..
bkn suke2 taknak pegi..tp tuntutan mase yg tak penah cukup aku rase...
selamat hari lahir..aku doakan semoga roh arwah diletakkan dikalangan
org2 yg beriman...
aminnnn...
.
.
Al-Fatihah utk arwah Rohaida Bt Ibrahim...

No comments:

Post a Comment

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute