Pages - Menu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Blogroll

Tuesday, November 9, 2010

Home » » tentang inai..

tentang inai..

salam..
tak tau nk update pasal ape lagi dah..
tadi godek2 folder gambar, jumpe pulak gambar inai hari tuh..
takde yang spesel pun pasal inai aku ni..
inai pakai sendiri jek..

2 hari sebelum akad nikah tu, adik ipar aku yang rajin giler pegi tumbuk inai, siap pakai kan..
pakai kt jari je..tak nak lukis2 kt tangan tu..saje je..
aku pakai inai pukul 12 tgh malam..
biaselah time kenduri, mane ade yang nk tidor awal..
pastu bile inai tu nampak macam kering, dia jugak lah yang letak air asam jawa..
petua merah kan inai..katenye..
aku ikutkan je..

pastu, aku tertidor..
pastu nyamuk banyak pulak dok gigit2 aku..
taulah darah manis..huhu..
aku pulak jenis spesis tak tahan kena gigit nyamuk, mulalah nk mengamuk je kt nyamuk2 ni..
nk garu pun tak boleh..
adehhhh..tensen aku..
last2 pukul 2 pagi aku dah bukak inai2 tu..
senang sikit nk garu..
haha..

penyudahnye inai aku tak dan nk merah..
kate pakai inai 2 jam je..hehe..
oren2 pekat je..padan muke aku..
so, guna plan B..
pegi beli je inai tube..
touch up je inai yg oren2 tu..

malam akad nikah tu, pengapit bidan terjun aku, nadia tambah touch up kt kaki pulak..
adoiii..kalau ikutkan, aku tak suke sangat lukis2 kat kaki ni..
tp, dh namenye pengantin, tak boleh melawan cakap..
ikutkan aje..nasib baik dia lukis corak simple je..
see..tak de lukis2 pun..citer sebenarnye, takde sape yang nk lukis kt tangan aku tu..seme cakap tak yakin lah..takut tak lawa lah..nnt tak same corak lah..takut terlukis doraemon lah..yelah..aku nk upah orang lukiskan, tak mampu..haha..

pastu time majlis bertandang, adik sedara en asben pulak yang semangat nk lukis..
dia kate biar nampak lain2 dalam gambar..
mase kt pahang tak lukis, kt gombak ni kena lukis lah..
aku kate ok boleh, tp kene corak simple je..
takmo melarat2 sampai ke lengan..

pastu sepupu sepapat pakat2 la dok google corak inai..
aku layankan aje..
ni gambar dari google..tak tau blog mane..
aku rase yang ni paling simple..
so, aku suruh diorang lukis macam ni jugak..
hasilnye??
tarraaa...
boleh la..
hikhikhik...

sekian cerite tentang inai saye..
daaa...:D

13 comments:

  1. suke la baju kemeja petak2 tu..hahhaha

    ReplyDelete
  2. sbb sy suke baju petak2 :)

    ReplyDelete
  3. cantek.. simple je...kalau penuh2 takut geli lak kan..

    ReplyDelete
  4. cantik gaks, kalu suh maksu lukis, asik gambar orang lidi jer....

    ReplyDelete
  5. cantik... klu tgn ada seni ni pandai je... tp klu kayu mcm tgn akak jgn haraplah nak berseni gitu.. cukup kat jarilah je inainya

    ReplyDelete
  6. lawa lah corak inai tu...kalau laki pakai tak leh ke? huhu

    ReplyDelete
  7. ooooooooo... letak air asam jawa eh..

    .
    .

    lenkali bole cuba... errr.. ko la yg tolong letakkan nanti eh.. tolong garukan ... aku perasan, time pakai inai, time tu la bdn rasa gatal.. nape ekZ??:P

    .
    .

    ReplyDelete
  8. ye ke ni nak letak inai kat tgn jari jer..mula2 mmg ler jari..lps tu tgn sket..kemudian, kaki lak..tup2! dah penuh satu badan kne inai! hehe.. :p

    ReplyDelete
  9. he he he...teringat time ktorg sampai......ko ngah bising2 pasal inai...gigih

    ReplyDelete
  10. mak oi..sebijik sejibon hasilnye..cantik3

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute