Pages - Menu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Blogroll

Wednesday, November 10, 2010

Home » » penat dan merahnya...

penat dan merahnya...

salam..
dah petang2 cam ni baru ade peluang nk merapu meraban..
tadi bukan tak de peluang, tapi malas nk menaip..
boleh?
hehe..

ehh..nak citer ni..
tadikan ade sorang kawan..department lain lah..lelaki..
baru je bertunang bulan lepas..
tanye aku best ke kahwen..aku macam..errrr..mcm mane nak jawab ekkk..
sbb kebanyakan diorang ni suke tanye soalan2 menyakat mcm tu..

aku sempat lagi pikir tu..
kalau aku jawab best kahwin, nnt mamat ni ingat best bende lain pulak..
kalau aku jawab biase je kahwin, nnt mamat ni pikir aku macam kahwin paksa pulak..
adoiii..susah nak jawab soalan cepu cemas macam tu kan..

last2 aku tak jawab..aku cume cakap kt dia tunggu lah turn ko kahwin nnt..
baru tau best ke tak..
haha...rasenya aku dh bagi jawapan selamat dah tu..hehe..

pastu ingatkan dia dah abis soalan nk tanye dah..
tp rupe2 aku silap..hehe..
dia tanye macam ni..

' tak penat ke kawen..balik keje kena masak..basuh baju..kemas umah...banyak bende kena buat..ko tak penat ke...?'

aku jawab..

'penat tu mmg penat lah kan..tapi bile aku masak ikhlas, pastu tgk dia makan sampai licin pinggan, siap tambah pulak tu, rase penat memasak tadi semua hilang...'

dia diam..aku pun blah dari situ..

serius ehh..aku mengaku mmg aku penat buat seme keje2 rumah tu..
lepas memasak, kene kemas dapur lagi..
pastu kalau ade kain kotor, kene basuh..basuh tangan pulak tu..
walaupun kain kotaor takdelah banyak mane kan..
ehhh penat lah..

tapikan, bile kite buat tu dgn rase ikhlas, untuk kite dan suami kite, rase penat tu seme hilang..
betul tak kawan2 semua..yang dah kawen lah maksud aku..
lagi2 bile dah siap makan tu suami kite tolong basuh pinggan ke..
lap meja makan ke..ko rase tak ape yang aku rase..

walau pun setiap kali dia basuh pinggan, aku kene susun balik pinggan2 tu semua..
sebab aku susun pinggan mengadap ke depan, dia susun mengadap ke belakang..
adoiiii..nak marah kang, suami...
tapi dia kate semalam last dia susun mengadap ke belakang..hahah..
kite tengok kan aje...:)

ok..
dah lah..
selingan je ni..
meh tengok gambar pengantin merah ni pulak..

gambar terpakse edit macam ni utk menutup cela..haha..

tengok..merah tak abg long dgn kak long?
hehe..:D

p/s : bilelah nk dapat gambar dr OP ni...

11 comments:

  1. hihii...wa....nak merungut erk....hihhii..penat ke along...erm...t erra pun mcm tu gak ker??aduiii...huhuhu....

    p/s : nmpk tgn erra je ker??hahhaha.....

    ReplyDelete
  2. wahh..
    merah mak ngah..
    sakit mata den!!
    congrast anyway...
    kawin lagi baik dari buat maksiat.

    ReplyDelete
  3. betul betul betul

    .
    .

    aku setuju... klu kita buat kerja dgn ikhlas, penat tu akan hilang dgn sendiri... mcm aku la.. balik kerja, terus masuk dapur.. masak utk suami..pastu basuh kain... utk suami gak.. pastu kemas bilik.. utk suami gak

    .
    .

    ihihihi.. banyak ko punya suami :P


    pssttt... klu gmbr tu diluaskan lagi layarnya, kompem nmpk muka kitorang.. aku ngan juliet jln blkg korang je tau

    :D

    ReplyDelete
  4. as bila la gambar kau lak nie????? nak tengok.. ??

    penat tue memang penat belum ada anak lagi kalau ada nak ermm bak kata nabil " lu pikir la sendiri"

    ReplyDelete
  5. wee...congrats.. masih belum terlambat kn nk wish?

    ReplyDelete
  6. btl tu k.linda.. nak kate penat mmg ler penat.. tp biler wat ngan ikhlas xterase pun penat tu kan...

    wow merah but nice :)

    ReplyDelete
  7. hehehe, sorg ke depan, sorg ke blkg... hantam saja la... :)

    ReplyDelete
  8. tak lmbt kot nk wish slamat pengantin baru.. Amboi merah ang ang ang.. tue kak long.. tapi weeding merah mmg hidup kan...

    ReplyDelete
  9. seronok x kawen? eh eh tanya lagi. haha ;p

    ReplyDelete
  10. best ke kawen......??? kalau betoi best nak kawen gak!!!! =)

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute