Pages - Menu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Blogroll

Friday, May 18, 2012

Home » , » susu lembu anak lembu?

susu lembu anak lembu?

amacam?
panas tak hati baca tajuk aku  tu..
biasa tajuk entry aku semua hampeh je kan..

ok..
entry ni aku tulis ikut pandangan aku je tau..
sekadar pendapat peribadi aku je..
kalau ada yang tak suka, aku mntak maaf awal²..

aku kan suka blog-hoping..
lagi² blog mommies..
saja baca cerita pasal anak² diorang kan..
tapi aku tak komen pun..serius aku segan nak drop komen..
kadang² ada jugak lah aku drop komen itupun ala² segan silu..hoho..

tapi kan..
ada satu blog tu..blog mommy baru..macam aku jugak..
kadang citer pasal anak..kadang citer pasal penyusuan..
tapi aku macam kurang berkenan bila dia citer bab penyusuan susu ibu ni..
bagi aku, dia macam...errrr macam ape yer..
susah lah nak cakap..

iyer..mungkin rezeki dia dapat fully breastfeed..dapat DF baby kat mana² pun..
anak dia fully BF..tak campur FM..memang dia bersyukur..
tapi tapi tapi..
aku kurang berkenan bila dia guna term susu lembu in stead of Formula Milk (FM)..

nampak macam remeh je kan..
tapi sebenarnya boleh menyentuh hati para mommies yang tak boleh fully breastfeed anak diorang contoh macam aku ni..
serius aku cakap, bila baca entry dia pasal susu ibu ni, aku rasa macam sedih sangat bila dia samakan anak² yang minum FM ni, dengan anak lembu..
ehh..kalau ye pun tak payah la nak samakan dengan anak lembu kan..
giler sadis..

bukan sekali dua up entry macam tu..
tak baik tau..kesian kat aku ni..
kat orang lain aku tak tau lah..
ke orang lain tak kisah ekk..aku je lebih²..huhu..
























saya bukan anak lembu..
saya anak abah n mummy..:(
baju yg asyraf pakai ada kartun mooo mooo tu saja je aku amik jugak lebih lebih orang tak nak masa Pureen Warehouse Sale hari tu..comel ape..mooo moooo...

Asyraf sekarang ni memang dah campur Anmum..
tapi jarang sangat lah..
tapi dekat umah pengasuh memang 100% EBM..
kalau kt umah, aku campur jugak bagi Anmum kalau tak sempat nak pam kan..
aku kan EP mum..

lagi stress skrg ni sebab stok susu dalam peti ais rosak semua masa blackout awal bulan lepas..
malas nak citer pasal stok susu rosak ni..bertambah stress aku nanti..
sekarang ni, pam hari ni untuk bekalan esok hari..
caiyokkkk caiyokkk..
go mummy go..tetibe..:)

p/s: FM is no evil..ianya option dikala susah.. quote by kakak kesayangan saya..:)
p/s: jgn tanya URL blog tu..mmg tak ingat pun..sbb baca time bloghoping dr blog mommies yg populer je..:)

12 comments:

  1. sedih kan bila org kata minum susu lembu anak lembu..anak sy sempat bf smpi 4 bln jea.sebab dia tak nak df..sy pam jgk tp makin lama makin sikit..terpaksalah bg fm.sy mmg sedih..:-(

    ReplyDelete
  2. eleh... komfem ke dia tu dulu fuly bf gak..
    wah! akak emo hoccay!~
    aku skrg ni dah ada bunga2 berFMkan dakEPal.. tgh gigih pertahankan prinsip. BS aku dah banyak kali bg hint nk sumbat FM padahal baru nak msk 5 hr jaga dakEPal. konsep aku sama cam ko. pam hrni utk esok.

    ReplyDelete
  3. sedih mmg sedih. itu satu, satu lagi part org perlekeh bawa termos, bawa air panas sebab hendak bancuh FM. ye la, katanya semak ruang hendak isi dlm bakul smua2 tu, hendak bawa ke hulu ke hilir.

    auni FM drpd kecik, kita tak rasa beban langsung pun. malah kita seronok bawa benda tu semua, nampak kita ada anak kecil. bkn makna kita suka FM, tapi tak patutla perlekehkan. itukan keperluan. hendak cari susu FM yg sesuai pun bkn nya senang. kan-kan-kan.

    kita semua belajar drpd pengalaman.

    ReplyDelete
  4. ishh tak patut dia kata camtu. nasib dia baik Allah bg nikmat BF kat anak anak, bg dia susu yg banyak. Kang berlagak sgt Allah tarik balik nikmat tu baru tau, time tu konpem dia tak kata anak dia anak lembu kan?
    My boys dr kecik mmg dah minum FM, nak buat camna 3 org skali minum mana nak cukup breast. mama dpt BF 1 bulan saja, pastu terpaksa berhenti atas sebab sebab kesihatan. bukan sendiri suka suka nak stop, but atas nasihat doktor & mak bidan. ingat hati ni tak sedih ke time tu? But nak buat camna kan, lain org lain nikmat yg Allah bg. Jgn laa berlagak. ehh teremo plak aii hahaha

    ReplyDelete
  5. Hmm, rezeki lain2, Alhamdulillah Asyraf Ada gak jeki BF, jgn la bongkak sgt, tau la blog dia, nak tulis apa pon kan, kalo dia sorang jek baca xpe la, haihh

    ReplyDelete
  6. hahaha..cuma nak nambah satu je utk bhgn footnote ko tu..."ibarat mcm makan megi tatkala ujung bulan"..;)

    ReplyDelete
  7. Kesian kt akak yg ckp tu...Dia x merasa berat bahu yg memikul... Alhamdulillah sy dpt bf my baby smpai skrang umo dia 1thn 5bln... Tp mcm konsep asleenda, kais pg mkn pg...pam arini utk esk...Alhamdulillah..cukup(sy mkn supplement shaklee)..
    Tp sy de pengalaman dgn kakak sy, dia pam mcmne pn, xde...Sy sndri tgk..Last2 kuar darah...Sy nmpak darah dlm btol tu,takkan nk bg ank dia minum??betapa Allah nak uji hati ibu ini..Menangis2 dia nk susukan baby dia.. Kuasa Allah mcmni pn nak pertikaikan???Bersyukurlah dgn rezeki anak msing2.. Maybe rezeki ank sy lbh sket..n rezeki ank kakak sy xde...huhu. So,jgnlah perlekehkn ibu2 yg cekal n tutup sbelah mata bg ank diorang minum FM.. Kita yg de rezeki sket2 je ni..Bersyukurlah...Allah knows best...

    ReplyDelete
  8. memang ar boleh sentap..tu kalau kite menulis ape2 kene pikir sensitiviti orang lain jugak.,bayangkan kite yang duduk kat tempat orang tu..hurrmm..mungkin die tak perasan agaknyer...

    ReplyDelete
  9. Sentap jugak sebab Aidi pun dah minum FM 100% skrg ni. Dulu pun saya EP jgk tapi tak mampu bertahan lama so terpaksa bagi Anmum. Tapi bila disamakan baby yang minum FM sama mcm anak lembu memang sentap hati.

    Tak baik tau cakap cenggitu...sob sob sob.

    ReplyDelete
  10. Harus komen ni. Pada pendapat saya blogger tu tak sepatutnya keluarkan kata kata susu lembu anak lembu tu. Tak semua ibu berupaya nak BF anak. Kalau tak dpt, adalah sebab musababnya. Dia tak tahu kesusahan orang lain sehingga menyebabkan tak boleh nak fully BF, tak patut betul keluarkan statement yang mengguris perasaan orang lain. Ada ibu yang dah beli segala kelengkapan untuk fully BF, just bayangkanlah betapa sedih dan kecewa kalau dia tak dapat buat demikian dan perlu bagi anaknya susu formula.

    Lagi satu,salahkah kalau bagi anak susu formula? Asalkan anak kenyang,sihat, tak bantut, susu apa yang diberi penting sangat ke?

    ReplyDelete
  11. Kita pun sentap jugak bila baca orang tulis anak lembu anak lembu ;(( Tapi pura-pura tak kisah. Mungkin dia excited dapat menetetekkan anak dia. Lantakkan aje.

    Tapi kan, kan stil takbaik tau cakap anak lembu....... Huhu. Sedih je.. terasa macam emak yang loser lak.. :( Aaaaaaaaaaaaaaa menci! ;s

    ReplyDelete
  12. saya ada baca blog tu.bg sy tak patut ayat tu keluar dr fikiran seorg ibu&jugak guru.ckp ikut sedap.bukan smua org saje x nk susukan anak dia.mentang2 dia mmpu bf anak dia,sedap je kuar statement cmtu. dah tau statement sentap, tp ckp gak sapa suruh.
    abis kalu baby tu maknya meninggal masa lahirkan dia, dia minum susu lembu so dia anak lembu ke.kot ye anti sgt FM pun, hilite la pd golongan yg mmg saje malas bg ank susu ibu je,ni mcm pukul rata. kesian kat ibu2 yg ada alasan kukuh trpaksa bg anak FM.ckp x guna otak..
    hrp blogger tu insaf & mtk maaf la..

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute