Pages - Menu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Blogroll

Thursday, August 13, 2015

Home » , » Resepi agar agar kastard

Resepi agar agar kastard

Assalamualaikum..

Semalam department aku ade buat makan2..buat kecik2 je..collect duit pastu staff pompuan masak la..tak da sponsor kekdahnya..U private..macam ni la..

So, aku buat rendang ayam cili padi, rebus ketupat mini..pastu ade sikit masa terlebih aku buat agar agar..mula bk buat agar agar koktel tp terlupe beli buah koktel..haha..so, google la kita..jumpe la resepi agar agar kastard..bahan2 semua ade tp resepi asal guna serbuk agar2 24g..aku punya 8g je..so, aku adjust ikut suka hati aku lah..hihi


Makan sejuk2..nyaman




AGAR AGAR KASTARD

bahan bahan
1. Sepeket serbuk agar agar 8g
2. 1 liter air (ikut je arahan blkg paket agar agar)
3. 5 sudu gula
4. 1/2 tin susu cair
5. 1 biji kuning telur
6. 2 sudu tepung kastard
7. Pewarna

Cara cara
1. Masak agar agar dengan gula sehingga mendidih
2. Masukkan tepung kastard, susu cair dengan telur ke dalam periuk agar agar tadi ..kacau lagi sehingga mendidih
3. Kacau lagi dalam 5 minit tutup api..tuang dalam bekas
4. Tuang sedikit pewarna pastu lorek2 ikut suka..hihi
5. Sejukkan sebelum simpan dalam peti sejuk
6. Pastu makan la..


Oklah..nak sambung buat kerja..
Tenkiu sudi singgah bace..jumpe lagi..bye

2 comments:

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute