Pages - Menu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Blogroll

Wednesday, October 3, 2012

Home » , , » Asyraf BLW - Baby Led Weaning

Asyraf BLW - Baby Led Weaning

Since Asyraf dah ade 4 batang gigi ni kan, baru la aku berani nak ajar Asyraf BLW..
ramai yang dah tau pasal Baby Led Weaning (BLW) ni kan..
aku nak elaborate panjang2 pun, tak reti..
alahh..korang google je lah ekk..

Act, dah banyak kali aku bagi Asyraf makan sendiri..
tapi sebab aku malas nak kemas, nak lap balik lantai, aku prefer suap sendiri lah..
sebab apa..bila bagi anak makan sendiri ni tau2 jelah kan..
banyak yang keluar dari masuk mulut..main je lebih..

aku dah bagi Asyraf steam apple, pear n carrot..
papaya n mangga pun dah bagi..hahha..
tapi mangga yang manis lah..
sebab aku sendiri pun tak makan mangga masam..

gambar ni kalau tak salah aku bagi dia apple kot..tak ingat lah..
tapi comot tak payah cakap lah kan..
belum mandi pagi lagi ni..kalau dah mandi, jangan harap..haha..
mummy malas nak oiiii..
tengok lah tu..dia tak telan pun..gigit2 sampai lembik, pastu keluarkan..
jenuh la aku dok tadah tangan..

peringatan untuk mommies dan untuk aku jugak..
jangan sesekali tinggal or biarkan anak anda cuba kaedah BLW ni keseorangan..
kene tengok dan pantau anak kite..
sekian..:)

10 comments:

  1. Skrg saya pun tgh ajar Aidi suap mkn sendiri.Tapi makanan yg jenis finger food lah. Kalau nasik/bubur tu mmg tak bg dia pegang sudu suap sendiri. So far Aidi pandai makan biskut and roti sendiri. Tapi betullah, kalau nak bg anak suap sendiri kita mmg kena duduk depan mata dia and pantau dia makan. Kadang dia sumbat semua makanan sekaligus. Huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul lah tu yong..
      part sumbat semua makanan sekaligus tu yg scary tuh..pastu buat2 nk muntah..aduhaii anak..dia tak tau ke jantung kite mcm nk gugur bila tengok macm tu..hehhe..

      Delete
  2. BLW tu mende ape mommy?? hehe..tak ketahuan plak ciknaa :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhe..cik naa..
      BLW ni mcm kite ajar baby makan sendiri..nak terangkan lebih2 pun, saya bukan pandai sangat..hehe..cik naa google ekk..

      Delete
  3. teringat zaman anak2 buah saya kecik dulu..kakak sy bentang surat khabar da mcm bentang tikar..diorg berdua makan adik beradik (jarak setahun)..nasik byk ke lantai dr ke mulut..uhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. harus bentang seluas luas nya tu riana..senang, anak dh abis makan, gulung2 paper lame terus buang..tak yah nk mop segala..hehe..

      Delete
  4. sedapnya tgk asyraf makan....nak cikit...mkn leklok ye..naty tcekik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. meh la dtg umah asyraf..nnt asyraf bagi cikit..hehe..

      Delete
  5. hehehe..saya bg mkn biskut..buah2 dia x berapa nak suka la pulak..mmg kena pantau sbb takut tercekik..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pulak tak suke nak bagi dia pegang biskut sendiri..abih berlemoih la baju..ate, mummy nye pemalas nk cuci..hehe..

      Delete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute