Pages - Menu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Blogroll

Tuesday, August 7, 2012

Home » , » pumpkin puree..

pumpkin puree..

weekend lepas, buat pure labu untuk budak bertuah tu..
ni 1st time buat..risau jugak takut asyraf tak nak makan..
tak pun takut tak sesuai dengan perut dia kan..
manalah tau angin ke..kang tak pasal² kembung pulak..

fuhhh..mencabar ok nak kupas kulit labu tu..
keras giler..ketung ketang aku sorang² kat dapur..





aku rebus je labu dalam 10 minit..ehh ke kurang..
pandai² korang lah agak²..
ready nak blend..
sila blend sampai hancur halus mulus yer..
takde pulak gambor yang dah siap blend..adehh..
terima kasih model tak berbayar ku..mainan mandi asyraf tu..hehe..
yang ni ready nak dibekukan..ehh model tu takyah bekukan..

aku dah asingkan siap² sikit nak suap asyraf makan..
nasib baik dia nak makan..lega hati mak..sedap gamaknya mummy dia masak..
ceh padahal aku cume rebus blend je pun..
pastu petang tu, dia poo poo macam biasa..alhamdulillah..

labu = LULUS
noted.

5 comments:

  1. waah pandainya mak asyraf mempelbagaikan makanan..
    saya dulu tak penah buat macamni.. InsyaAllah jika ada rezki hamil lagi bolehlah jadikan panduan

    ReplyDelete
  2. @saleha
    ehh saya tak pandai..ni pun dlm proses try n error..sementara mummy asyraf dirasuk roh rajin ni, boleh la..hehe..

    ReplyDelete
  3. bagus juga buat dan try dulu kan, baru tau sesuai ke tak dengan perut baby

    ReplyDelete
  4. tak lama dah tu, semakin kurus lah mummy nye

    ReplyDelete
  5. bagus tu. kene bagi baby rasa macam2.
    baru kita tau baby kita alah ke tak dengan makanan tu.
    chaiyok mummy!

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute