Pages - Menu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Blogroll

Monday, May 5, 2014

Home » , , » Dah nak masuk 2, takut ke tak?

Dah nak masuk 2, takut ke tak?

Assalamualaikum..

hambekk ko tajuk..ntah pa pe..
pikir tajuk je lapanbelasjam..hoho..

tadi, one of my friend PM kat FB..
tanya aku dah bersalin ke belum..
katenya sebab tak nampak pun aku upload gambar baby..
apakah?? ku belum bersalin lagi, cam mana nak upload gambar kann..
gambar scan baby, ade ler..nak tengok ke? hihihi..

sembang2, last2 dia kate, 


paham ke tak tu..
meh nak tulis kasi terang..
maksudnya gini lah..

aku kan dah ade experience sebelum ni..
dah kate anak nombor 2 dah kan..
mesti dah tak takut nak bersalin..
hahahahhaha..

tu ko nampak aku reply ape tu..
giler ko tak takut..
sebab dah ade experience la patut kena lagi takut kannn..
sbb dah tau macam mana rase ke VE a.k.a kena seluk..
rase kena jahit hidup2 tang bawah nun..
nasib baik masa aku kena jahit dulu, nurse bagi sedut gas ape ntah namanya..
pulun aku sedut sampai mamai satu hari..kahkahkah..

Eh, aku bukan nak takutkan sesapa yang belum ade experience bersalin tau..
setiap orang ade bahagian masing masing..jangan lupe tu..
ade orang senang bersalin..tapi Allah bagi ujian tang lain pulak..
tapi takpe..ingat DIA takkan uji hambanya melebihi kemampuan kite..
alamakkk, dah macam ustagajah pulak..hahaiiii..

tapi serious cakap, masa nak bersalin Asyraf dulu, aku zero se zero zeronya pasal macam mana sakitnya bersalin tu..
sebab memang aku tak suke bace experience orang lain, video you tube yang berlambak pasal bersalin pun aku tak pernah tengok..sebab ape?
aku takut la hoiii..

sebab tu aku tak tau masa sakit tu, boleh mintak epidural la pain killer la..
padahal masa sakit contranction tu, Allah je tau sakitnya..
dengan kaki kiri kena tarik mengkarung / simpul biawak lagi..
boleh bayangkan tak sampai nak bersalin tu aku layan contraction dengan sebelah kaki je??
macam nak tercabut tiang katil tu aku genggam..kahkahkah..

Alhamdulillah selamat bersalin kan Asyraf..
hilang semua sakit2 lepas tengok Asyraf tu..walaupun kena pakai baju pink, selimut pink..
nasib la nakkk..comeii jugakk..eh? terpuji anak sendiri pulak..hahahha..
sape lagi nak puji kan, kalau bukan mami yang mengandungkan awak 40 minggu 2 hari ni..hoho..

Eh, macam nak lari tajuk je nih..
banyak pulak bebel aku hari ni yer..hehhe..
oklah..stop sini dulu lah ekk..
sebelum tu, nahhh

kudap kudapan di petang hari ni..
maafkan hambe..hoho..
eh, yang mini oreo tu nak bagi Asyraf sebenornya..saje ajak posing sekali..hihi..

okbai..:)


10 comments:

  1. benci betol aku nengok kudapan ko leenda oiii hahaha

    betol la tu weh. ari tu aku tak ingat langsung kesakitan contraction bagai, cume nye ingat sakit kene jahit idup2 tu. tu pon pas nana 6 bulan aku tak ingat ape2 dah. tp bile tau pegnen balik ni. seramnye lahaiiii. tuhan je yang tauu...

    all the best leenda. semoga Allah permudahkan semuanya

    ReplyDelete
  2. mmg pon..walaupon da 2nd baby..tp takot tetap ade..sebab lain baby lain sakitnye..fie dlu time ziyan tak sakit sgt..tp time zara ni..ya allah..baru ku tahu erti beranak..hahaha..chaiyok!!

    ReplyDelete
  3. betul tu..setiap pengalaman berbeza kan..

    ReplyDelete
  4. akk 3 kali dah, 3 kali tu takut...hhhee

    ReplyDelete
  5. asyraf makan seketul je oreo, lain mami tibai..bahahaha..a'ah masa anak first excited wei nk beranak, sbb x tau sakit dia camne, sekali perghhhhhh, belum ngandung anak kedua lagi aku ni, dah pikir cane nak banak kang..takuittt..hahahaha, tp xpe kite wanita besi gitu..kekekekeke, w'pun sakit tetap menambah anak jugak

    ReplyDelete
  6. takut tetap takut..hihi..tp takut lg jadi incredible hulk bila nak handle 2 orang tu nt..hahaha..ade hati nak 7 tu..nak masuk 2 ni pun nebes ha..

    ReplyDelete
  7. aahla kan. dah ada experience ni lagi takut sebenarnya huhu...

    ReplyDelete
  8. tetibe tegelak part, asyraf comel pakai baju pink, selimut pink...kikikiki...

    ReplyDelete
  9. salam kenal..

    experience org lain masuk labour room mmg x bape suka jugak nak dgr.. yela rezeki masing2 kan ade yang cpt, ade yang lambat..apepun semoga dipermudahakan urusan bersalin nti..insha Allah

    jemput singgah ke blog saya
    http://idanas.blogspot.com

    tq ^___^

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute