Pages - Menu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Blogroll

Monday, May 26, 2014

Home » , , , » Cerita Bersalin Part 1

Cerita Bersalin Part 1

Assalamualaikum..

Hari ni aku nak tulis pengalaman bersalin kan anak dara nan seorang aku tu..
sementara ingat lagi ni kan..
kang esok2 dah lupe, susah pulak..huhu..
kalau dulu cerita bersalin kan Asyraf ade 4 episode, kali ni aku nak buat 2 episode dah la kot..
hahahaha..

oklah, pendekkan cerita..

Isnin, 12 Mei 2014

Isnin petang tu asben hantar aku balik kampung..esoknya kan public holiday Hari Wesak..so. selamatlah aku sampai kampung halaman ku yg tercinta..hoho..baby sangatlah mendengar kate..memang hari2 aku zikir kalau nak keluar, tunggu kite sampai kampung dulu tau..huhu..

Selasa, 13 Mei 2014

Pagi ni aku terasa macam ade sakit senggugut..tapi sikit sikit je..memandangkan aku tak tau rase contraction macam mane, so, aku abaikan je..
Asben dah siap2 nak balik Gombak semula hari ni..hati memang rase tak sedap sebenarnya, tapi sebab ikutkan due date lambat lagi, so aku bagi asben balik gombak dulu..just standby je incase aku sakit, lelaju balik kampung..huhu..
pukul 12 tghari asben dah gerak balik Gombak..tinggallah aku dengan Asyraf kat kampung ni..
dalam aku dok ignore rase sakit senggugut ni, aku tetap jugak kemas beg hospital..aku punggah balik beg hospital, tengok semula ape yang tak perlu, ape yang perlu..
aku siapkan jugak beg utk letak thermos, cawan ape semua tu..memang dah ready lah orang kate..
oooo..lupa nak citer..dalam aku dok siap2 kan beg hospital, beg thermos ape bagai tu, memang ade rase sakit kat bahagian ari2..tapi sekejap2 hilang..abaikan lagi..

hari ni aku memang makan banyak..so, kadar membuang pun banyak kali jugak lah kan..
pastu mak aku pulak kate, banyak kali membuang tu pun tanda2 nak bersalin jugak..
ade lah rase cuak sikit..hahha..

dari petang membawak ke malam..
sakit kat bahagian ari2 makin kerap tapi dalam jarak sejam sekali kot..
masa datang sakit tu, memang menahan sakit lah aku..
kalau ade masa free, aku baring je dalam bilik..
kenapa aku cakap kalau ade masa free? sebab aku kena jugak tengokkan anak bujang aku tu jugak..
dia baru baik demam..kesian pulak kalau nak biarkan dia sorang2..dah la abah jauh kat Gombak, mami pulak sakit2..kesian hoiiii..sedih kalau ingat2 balik..

dah malam tu, aku sms kat asben, bagitau yang aku ade rase sakit2 dah..tapi aku tak bagi dia balik kampung lagi..
lagipun hari dah malam..dia pun baru je sampai Gombak..penat pun tak hilang lagi..

10.30 malam

aku bagitau mak aku yang sakit perut mengeras ni macam makin kerap..
serious masa ni sempat lagi doa mintak2 baby keluar lah esok2 pagi..jangan la malam2 buta gini..
sape pulak nak hantar aku pergi hospital..
kereta kancil abah aku bukan nya kuat sangat pun..maklumlah kereta atuk2 ni kan..setakat pusing2 kampung tu boleh la..
tapi abah tetap jugak kemas kereta dia..in case kalau aku dah nak terberanak jugak kan, boleh lah slow2 pergi hospital..huhu..

11.00 malam

aku paksa semua anak2 buah tido awal malam tu..
sebabnya, perut aku dah makin kerap sakit..hahha..
tak memasal anak2 buah kena tido awal sbb mak long diorg sakit perut nak beranak..hehe..
hati aku bertambah risau sebab suhu badan Asyraf tetiba naik tinggi pulak malam ni..
sempat jugak aku jelum2 kepala dia sambil tahan sakit contraction..
aku memang yakin ni sakit contraction, walaupun sebenarnya aku conpius sakit contraction tu macam mana..boleh gitu? hahah..
aku sms asben, cakap perut makin sakit..dia nak datang malam tu jgk, tapi aku tak bagi..
sebab risau nak2 lagi redah highway sorang2..dah la penat petang tu pun belum hilang lagi..

aku baring sebelah Asyraf..nasib baik dia dah tido..
bile perut mengeras, aku tahan sakit sorang2..
mak aku pun aku tengok dah gelisah sebenarnya tu..
sambil tu bukak Ipad, sempat lagi Google cara cara mengurangkan sakit contraction..hihi..
masa ni baru nak cari..sebelum ni tak pernah terpikir pun..
so, bila ade blog yang tulis masa perut mengeras tu, tarik napas dalam dalammmm, tahan pastu hembus ikut mulut..Alhamdulillah menjadi..kurang sikit rase sakit..

pastu?
bersambung lah pulak...huhu..
dah panjang lebor dah aku merepek atas tu haa..jenuh jugak aku meng recall balik kejadian 2 minggu lepas..huhu..

sekian, mekasih sudi singgah bace yer..
bye..:)

oh yer..hari ni birthday aku hoiii..
happy besday untuk diri sendiri..
dah selamat ada anak 2 dah..
macam tak caye pun ade jugak ni..hoho

okbai..


11 comments:

  1. Leenda! Selamat hari lahir.
    Semoga dikurnikan kesihatan yang berpnjangan. Dipermudahkan urusan mu dunia & akhirat.

    Tak sabar sebenarnya tunggu episod 2. Hihihi.

    ReplyDelete
  2. leenda epy besday. dh 2 pon anak, semoga rezki pon makin bertambah. amin

    ReplyDelete
  3. Ala..cpt2 la sambung..hehe
    Happy birthday leenda!!

    ReplyDelete
  4. Alaaaa.cpatla smbung.bru debor2 ni.happy bday leenda.

    ReplyDelete
  5. hepy birthday sis :0 semoga panjang umo & imurahkan rezeki.....cepat sambung sis :)

    ReplyDelete
  6. leenda..debaran tengah memuncak sambung entry depan pulak dah. cepat2..daku pun tak sabo nak tau kisah lanjut. ok..makin tak sabar daku nak bersalin :)

    happy birthday leenda. tahniah..anak 2 dah :)

    ReplyDelete
  7. berdebor jek baca...cepat sambung citer...hahaha...btw happy birthday!!

    ReplyDelete
  8. timing baik punya citer pengalaman bersalin masa hari lahir....happy birthday leenda

    ReplyDelete
  9. happy birthday Leenda, i'm so excited nak baca detik2 berikutnya. HEHEHHE.

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute