Pages - Menu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Blogroll

Friday, March 30, 2012

Home » » bekalan EBM untuk Asyraf...

bekalan EBM untuk Asyraf...

assalamualaikum..
selamat hari jumaat..hehhe..

aku malas nak cerita banyak pasal EBM ni..
sebab aku sendiri pun masih lagi belajar..
masih lagi menggali ilmu breastfeeding ni..
Asyraf pun baru nak masuk 3 bulan..

so, aku cerita tentang pengalaman aku dah la yer..
kalau nak ilmu pasal EBM lebih lanjut, boleh la terjah blog² otai pasal breastfeeding ni..
macam yang selalu aku buat kalau lost pasal breastfeeding ni..:)

ok..
sejak dah naik keje ni, bangun kena awal sikit lah..
pukul 5.30 pg camtu bangun pam susu dulu..
pastu siap² kan bag baju Asyraf..
iron baju keje en asben ngan baju kurung aku..
macam tulah setiap hari bekerja..

biasa kalau aku pam pukul 5.30 pagi tu dapat dalam 5oz..
so, aku bahagi dua..satu botol 2oz..satu lagi 3oz..
yang 2oz ni standby untuk Asyraf kalau dia terjaga sebelum dihantar ke rumah nek zai..
botol 3oz tu pulak,akan jadi botol no. 1 untuk Asyraf minum kt umah nek zai nanti..
memang aku saje bagi EBM fresh untuk awal pagi..
dan botol tu tak perlu sejukkan dalam fridge..
harap maklum..susu ibu yang diperah tahan selama 4 jam dalam suhu bilik..









setiap hari banyak nilah yang aku bekalkan pada Asyraf..
botol yang ade puting tu EBM beku yang dah dicairkan dari malamnya..
perlu diminum dalam masa 24 jam..sebab tu jadi botol no. 2..
botol² lain tu susu fresh yang aku pam di ofis or kt rumah..

biasanya habis semua 6 x 3oz yang aku bekalkan tu..
kadang² kalau hari hujan, Asyraf tido lama adalah balance sebotol..
macam tu lah selalunye..

ready to umah nek zai..
kenapa aku letak dalam bekas percuma biskut ni..hhehhe..
kenapa tak letak dalam cooler beg?
jawapan nya umah nek zai ngan umah aku selang 2 bijik umah je..
sampai je umah nek zai, terus transfer dalam peti sejuk dia..
memang nek zai suruh letak dalam peti sejuk je..
letak dengan bekas² biskut tu sekali..

peti sejuk nek zai adalah bersih dan kosong sebab dia memang tak masak..
tak sempat nak masak pun katenya..huhu..
bagus bagus..kuikuikui...
kalau ada barang pun cuma buah buahan je..

kt bawah ni pulak, pemilik susu² di atas..hehhe..
yang ni tak payah transfer masuk peti sejuk..kuikuikui..
sekian entry panjang x lebar hari ni..
macam tak biasa pulak baca aku merapu panjang lebar gini..
kuikuikui..
mekasih sudi bace yer..:)

3 comments:

  1. Selamat ber ebm, Mg rezeki asyraf murah...

    ReplyDelete
  2. suka tgk stock EBM org yg byk-byk-byk tu. sendiri tak terbuat. hahaaa. teruskan mengepam. cayok2.

    ReplyDelete
  3. saye masih blur pasal stock EBM ni...berape banyak nak bawak nanti n yang mane satu nak di bagi dulu..biler nak dipanaskan..macam2 ar persoalan..harap nanti biler dah melalui akan tau semuanye..:)

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute