Pages - Menu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Blogroll

Thursday, January 26, 2012

Home » » Cuti Cuti Bersalin - episod akhir

Cuti Cuti Bersalin - episod akhir

dipendekkan cerita...

untuk kesekian kalinya, doktor cek bukaan..
masa ni bukaan dah 4cm, tapi sebab dewan bersalin penuh, aku kena tunggu kat wad dulu..
sedih giler time ni..bayangkan ehh..aku dah sakit bagai nak giler, tapi dewan bersalin penuh??apakah??
masa ni lah aku kena tarik mengkarung..giler sakit..sampai menjerit aku atas katil tu..
en asben cepat cepat picit ibu jari kaki sambil urut betis..
tapi tak jalan..sakit lain macam..tak sama macam selalu..
sampai ada sorang makcik tu datang tolong picit kaki aku..huhu..

8.00 malam
bukaan dah 5cm..kebetulan dewan bersalin ada kosong..
nurse suruh aku siap2 nak masuk dewan bersalin..
en asben siap siap bawak baju baby, blanket dgn pampers..
masuk je dewan bersalin, air ketuban pun pecah..
nurse pasang jarum kat dua dua tangan aku ni..
sebelah masuk air, sebelah lagi masuk ubat induce jenis air pulak..

sambil tu aku layan contraction dengan sebelah kaki je..
kaki kiri aku dah tak boleh guna dah..
kalau aku still guna jugak, memang kena tarik mengkarung..
bayangkan aku layan sakit contraction tu sebelah kaki je..
sabo jelah..
en asben keluar masuk dewan bersalin..
aku tau dia pun resah gelisah tengok isteri dia menahan sakit..

12.00am
contraction makin lama makin kuat makin kerap..
bila makin kuat tu maknenya makin sakit lah yer..
nasib baik lah nurse tu bagi aku sedut gas tepi katil aku tu..
memang aku gunakan sepenuhnya gas tu..
sampai naik lalok..huhu..

tetiba aku rasa macam ade benda nak keluar..
nurse cek bukaan dah 8cm..
tapi sebab nurse kate dia dah nampak rambut baby, so, dia suruh je aku teran kalau rasa nak teran..
ade la 2, 3 orang nurse dalam bilik tu..
sorang tukang sorak, tukang pegang lutut aku sebab aku dok sibuk nak angkat punggung..
sorang jadik tukang marah aku..huhu..
doktor lelaki ada kat tepi katil aku..
dia just tengok dari tepi je..takdelah segan sangat aku nak meneran..haha..
en asben ada kat tepi aku..dia pun sama dok bagi sorakan suruh aku meneran..
push sayang push sayang..adoiiii...

aku rasa dalam 3 kali jugak kot aku meneran..
tetiba aku rasa macam ada bende lembik keluar..
ye...tulah baby dah keluar..
time tu jugak air mate pun laju keluar..
tak tau kenapa..perasaan tu susah nak cerita..
rasa macam tak percaya pun ada jugak..
en asben pun mengalir air mata..
sambil tak putus putus ucap syukur..

bila nurse dah bersih darah kat baby, nurse tunjuk baby kat aku pastu tanya jantina baby..
nasib baik aku tak yakin konfiden jawab girl..hehe..
terkejut nampak ada bebird kat baby..
aku pun jawab lah baby boy..
masa ni en asben dok cium dahi cium pipi..
aku tau dia happy bila tau baby tu baby boy..

masa nurse nak start jahit kat bawah tu, aku memang dah separuh sedar dah..
jahit tu takdelah sakit sangat, tapi yang ngilu masa nurse tarik benang tu..
teringat ingat lagi ni..
bila ubat bius dah nak abis, aku bantai sedut gas ape ntah yang kat tepi katil tu..
memang lalok abis..rasa macam terawang awangan je masa nurse jahit tu..
ntah apa aku merepek repek kat nurse tu..haha..tau tau dah siap..

ermmm..macam mana nak tutup cerita ni yer..
tengok gambar jelah ekk..
nilah budak yang disangka gegirl rupenya boboy tu..hikhikhik..
beberapa jam selepas dilahirkan..
buat masa sekarang ni kalau orang tanya, macam mana rasa bersalin?
jawapan aku....
agaknya asyraf ni tunggal kottttt...huhu..
sakit contraction induce masih terasa rasa lagi ni..
tunggulah trauma ni hilang dulu yer baru pikir nak tambah lagi lepas ni..
hehe..:)

12 comments:

  1. tahniah atas kelahiran baby boy (^___^)

    ReplyDelete
  2. congrate..alolo..comel nya..

    ReplyDelete
  3. Amboiiii, tu nanges ke nguap tuh, ehehehehe

    ReplyDelete
  4. heheh..bace last sekali yg tunggal tu..tersengih lak..memang biase orang kate kalau lepas jer bersalin..tak rase nak bersalin dah lagi..;p

    ReplyDelete
  5. seronok bc en3 bersalin ni hehehehe.....scan xnpok erh....same wit my case le...doc duk kate gurl skali kou boy huhuhu

    ReplyDelete
  6. hamboi sekali jwb tunggal, jgn minta2 lin, nanti btul2 tunggal ha time nak sgt ada baby tak dpt nanti.. doa ibu tu cepat makbul tau.. hehehe peringatan utk akak jugak ni.. adoiii tiap kali tgk baby tiap kali tu jugak la rs nak peknan cepat2 tp kena hold dlu ni..

    ReplyDelete
  7. hai.. jom baca latest update cik firus http://yanaalias.blogspot.com/2012/01/free-demo-bio-rejuv.html

    ReplyDelete
  8. fuhhh lelah baca entry akk sebanyak 4 episod ni.hehehe.mmg mengalir jugak air mata.sedih.jgn lh tunggal. 2 3 tahun lg ok dh kot.hehehe

    ReplyDelete
  9. kenapa sangka girl girl...scan xnampak ker.....hehehehhe...hapi tgk....

    ReplyDelete
    Replies
    1. scan x nampak bebird..doktor pun konfident ckp pompuan..hihi..

      Delete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute