Pages - Menu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Blogroll

Monday, February 22, 2016

Home » Puding roti karamel

Puding roti karamel

Assalamualaikum dan haii
Selamat hari isnin semua..

Pagi isnin yg indah sangat ni tetiba aku up entry resepi puding roti karamel..kemainnn
Tapi ni resepi untuk yang amatur2 macam aku je tau..aku bagi yang ringkas2 je sebab aku sendiri pun tak suka resepi yang complicated sangat..
So, pada yang baru 1st time nak buat boleh sangat2 kalau nak cuba guna resepi ni..
Kepada otai masakan, macam biasa ucapan aku..mohon jangan ek elehhhh kan entry aku ni yer..hahha


Oklah lah kan..tak perfect pun tapi boleh la..hihi


Bahagian dalam flawless ok..takde jerawat batu bak kata akak ku..hai kak siti..hihi

PUDING ROTI KARAMEL

Karamel

4 sudu gula
Masak atas loyang sampai jadik perang
Api slow je
Kalau nak karamel banyak, tambah AIR PANAS sikit..
Ketepikan

Puding

5 telur
1 tin susu cair
3 sudu gula
2, 3 keping roti putih
Esen vanilla

Cara2

Blender je semua bahan atas tu..
Tapis masuk ke dalam loyang yg ada gula karamel td
Kukus 30 minit atau sehingga masak dengan api sederhana

Siap!

Senang je kan..adik lelaki aku yang form 5 tu pun dah buat malam tadi..dan menjadi..bukti resepi senang..hihi
Oklah..nak mentido jap..MRR2 tengah jem giler ni..
Jumpe lagi..byeeee


4 comments:

  1. Sedapnya..resepi baru nie..boleh cuba

    ReplyDelete
  2. sedapnya...
    lama x jumpa. kenal lagi ke kami?
    baru nk aktif balik nih. if free. singgah la ye
    http://aerishaedrica.blogspot.my/

    ReplyDelete
  3. sedap ni ... aku dah berumur ni kemain plak suka mkn manis2 ...

    ReplyDelete
  4. eh bestnya guna roti..boleh tryyyy...macehhh kakak gojessss! ^_^

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute