Pages - Menu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Blogroll

Monday, December 19, 2011

Home » , , » Perihal Breastfeeding..

Perihal Breastfeeding..

Assalamualaikum..
fuhhhh..bercinta nak update hari isnin ni yer..
mata tu nak terpejam jek..
hukhukhuk..

Act, memang tak tau nak cerita pasal ape..
tapi tadi dok belek² folder gambar, ada pulak gambar breastpump yang aku dah beli dulu..
aku beli bulan lepas..
beli yang manual je pun..
sebab tak tau lagi penghasilan susu badan nanti macam mana kan..
hehe..
harap harap adalah rezeki untuk baby kecik ni nanti..aminnn..

aku beli kat SINI..
pastu siap ambik by hand je kt Sri Gombak sana..hehe..

penat survey sana sini..
nak cari yang murah punya pasal..hehe..
Aku beli manual breastpump Medela Harmony tu RM190.00..
Bumble Bee Storage Bottle yang ada 10 botol dalam tu RM30.00 sebab masa ni blog tu ada sale..
Autumnz Breast Milk Storage Triple Pack (75 bags) RM30.00 pun tengah sale jugak masa tu..
dh jimat duit aku..hehe..
so, total up RM250.00..

tapi nanti nak naik kerja kena tambah beli lagi tu..
nak kena beli cooler bag, ice pack..adehhh..
takpe..slow slow tambah..
kalau ada rezeki lebih, boleh lah upgrade pump electrik pulak..
satu letak kat opis, satu letak kat umah..
tak payah nak usung bawak balik umah tetiap hari kan..

ni perancangan aku jelah..
sekarang ni kena kuatkan mental dan fizikal..
sebab dari bacaan aku pasal breastfeeding ni banyak cabaran dan dugaan..
kalau tak kuat semangat, boleh terhenti separuh jalan..

tak tau lah berjaya ke tak misi aku ni..
harap harap di permudahkan..aminnnn...:)

8 comments:

  1. kite pon bercadang nk fully BF..harap2 kite berjaya jugak! hehe :)

    ReplyDelete
  2. insyaAllah..kene kuat semngt tau..=)

    ReplyDelete
  3. harap dipermudahkan semuanyer...

    ReplyDelete
  4. Caiyok2..... Mg2 Ada rezeki si kecik tu.... :)

    ReplyDelete
  5. InsyaAllah.. Mesti boleh punya. Dah gigih dah
    shopping tu.

    Ida tinggal lagi 1 bulan seminggu untuk cukup 2 tahun BF. yihaa!! Korang pun mesti boleh!

    ReplyDelete
  6. me pon harap boleh BF sampai baby umo 2 thn. insyaAllah..

    ReplyDelete
  7. memang kalau bace pasal nak breast feed ni..macam seram jer kan.. kene kuatkan semangat bebetul.. kemarin pon baru beli barang2 untuk storage breast milk..singgah lah tengok..ley survey harge sekali..:)

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute