Pages - Menu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Blogroll

Friday, September 9, 2011

Home » apabila terasa ditindas...

apabila terasa ditindas...

korang tak rasa ke kita ni kena tindas?

ape kes pulak aku ni..
time raya ni bukak citer kena tindas kan..
dah lama tak update, bila update tetibe citer pasal kena tindas..

ni kisah benar ye..

kes tertindas 1

hari tu Astro umah aku buat hal..
channel selalu hilang2..
lagi peliknya channel yg ada kena mengena dgn Astro mcm Ria, Prima, Warna, Sport ok je..
yg jadik problem masalahnya mcm Tv1, Tv2, Tv3 tu lah..
kalau dapat siaran pun, dah macam tengok DVD cetak rompak pun ye jugak..
gambar pecah pecah..sangkut sangkut..
mau tak hanginn kan..

en asben call Customer Service Astro..
diorang kata kena buat report bagai..
pastu nanti akan ada macam technician dtg umah la utk check pa pe kerosakan..
tapi nanti kena cas rm50..aku dah hangin time ni..
boleh pulak diorang kate kalau technician tu detect ada bende yg rosak
and kena tukar part kat decoder atau piring Astro tu, pun kite kena bayar jugak..
ape kess kan..bukan kitorg yg rosakkan..
aku dah double hangin dah..nasib baik bukan aku yg call..
kalau tak, memang aku sekolah kan budak customer service tu..
memang la bukan salah dia, dia cuma ikut procedure je..
tapi tak kire...aku tetap nk sekolah kan dia jugak..

Dah la mahal..
pastu sesuka hati nak naikkan bil..
kerajaan kata tak boleh naikkan, tapi naikkkk jugak..
pastu kite yg dok bawah2 ni, terpaksa bayarrr jugak..
aku kan, kalau tak sebabkan kesian kt en asben nak tengok bola tu, memang dah lama aku potong Astro ni..minta maaf cakap la..
sekarang ni Astro umah aku cuma ada channel yang basic + channel Sport je..
huhu..

kes tertindas 2

rasanya semua dah tau kot pasal ni..
mulai 15 september ni, top up dan pek permulaan akan dikenakan cukai perkhidmatan sebanyak 6%..
apakah???
heiiiii..tak tau nak halakan perasaan marah ni kat sape..
tapi yg penting aku memang rasa tertindas ni..
nak tak nak, sape2 yg pakai prepaid mcm aku ni tetap kena top up kan..
alahaiiii...

Saya Anak Malaysia..
'TERIMA KASIH' Malaysia..

5 comments:

  1. selamat hari raya as ;)

    dunia oh dunia...kami xde astro

    psl prepaid tu mmg sakit hati

    ReplyDelete
  2. Mmg as, harga mahal giler, servis sadis!!!

    ReplyDelete
  3. menyakitkan hati. bab astro tu kan haritu siap masuk parlimen konon nak reimburse balik...tapi sampai skrg senyap je...pengguna tetap kena bayar...phewwww mmg berasap betul

    ReplyDelete
  4. sabar jelaa kak....

    dah mmg nasib bdn...

    huhu :D

    ReplyDelete
  5. Tulah.. kita ni jadi pengguna terpaksalah follow je flow diaorg

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute