Pages - Menu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Blogroll

Monday, August 1, 2011

Home » , » satu & lepuk kepala sendiri...

satu & lepuk kepala sendiri...

tak tau nak letak tajuk ape dah..

assalamualaikum...
sekejap je dah pukul 2 lebih dah..
ermmm..apa rasenye?
lapar ke?dahaga ke?
hehe..

owhh..kali pertama puase sebagai isteri and kali pertama puase time pregnant..
tak tau nak cakap macam mane ekk..
menyediakan sahur sorang sorang kat dapur pagi tadi..
teringat ingat pulak tahun lepas..
masa tu tengah bujang lagi..
bangun sahur beramai ramai..
ehh..takdelah ramai sangat budak umah sewa dulu..
4 orang je pun..
sesama bangun menyediakan juadah bersahur..
takdelah boring sangat kan..

sekarang tidak lagi..
ehh..dah macam iklan pulak bunyi nye..
aku bangun sorang sorang siap kan nasi goreng..
sebab en asben nak makan nasi goreng je..
bagus..senang kerja aku..

tung tang tung tang..dah siap nasik goreng cili padi aku..
pastu goreng ikan kering..penting ni..penaik selera di pagi hari..
kalau ada ikan perkasam lagi best kan..adoiii...
pastu buat teh o suam..
bersahur lah kami 'bertiga' pagi tadi sambil bukak Astro channel Ramadhan..

sekarang ni otak tengah ligat pikir balik kang nak masak ape untuk berbuka..
nak masak yang simple simple je pun..
nasib baik petang ahad semalam aku dah merajin kan diri kopek bawang merah, bawang putih banyak banyak, pastu aku blender sekali gus..
mengalir air mate nak kopek 20 ulas bawang merah tu..huhu..
cili kering pun aku dah blender siap siap..
senang kerja aku nak masak nanti..
jimat masa dah kt situ..

hurmmm..nak masak apa ekk..
sup ayam dah la kot..
tapi yang buat aku nak tepuk kepala sendiri ni,
boleh tak aku lupa nak turunkan ayam/ikan pagi tadi..
adoiii lah..kejung lah ayam ikan aku balik nanti..
aku kalau boleh tak nak rendam dengan air benda benda tu..
aku lagi suka dia defrost sendiri..
rase nak lepuk lepuk kepala ni..
huhu..

4 comments:

  1. Hehe lawak je as ni, rajin pepagi msk nasi goreng, Akak hangarkan lauk smlm je, tulah Akak pon piker buke nk msk apa ni ye?? Slmt bpuasa as

    ReplyDelete
  2. alahai...lupa nak defrost ayam ye...
    izan pun nak masak yg simple2 aje ptg ni....

    selamat berpuasa n berbuka ye as~

    ReplyDelete
  3. rajin sungguh masak kan..
    hehe..bertuah en suami..
    emy sahur recycle mknan buka je..hehe..isteri yg pemalas..
    siap bg alasan...
    dh sarat2 camni tak larat la nk bgn pg2 masak..
    en suami pon mcm pasrah jek..hikhik..
    thn dpn tung tang tung tang gak kt dpur tu..thn ni hampeh...hehe

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute